woensdag 15 mei 2013


#Ding 16

Content curation

Er zijn in de loop der jaren zoveel digitale programma's ontworpen dat je het op een gegeven moment niet meer weet. Het is te begrijpen, want er zijn zoveel digitale informatie bronnen dat er steeds nieuwe manieren gezocht worden. Hoeveel mensen heb je allemaal nodig om dit te onderhouden en bijhouden. Je wil zoveel mogelijk informatie geven, maar ook niet te veel. Ik heb bij Interface: de Bibliotheek in het digitale tijdperk gekeken en De Commissie Digitale Bibliotheek vragen mensen om hun bijdrage te leveren op de visie voor de toekomst van de digitale bibliotheek. Scoop.it: voordeel van Scoop.it is dat je je digitale krant helemaal zelf kan maken zoals je wil. Met Storify kan je zoveel informatie van allerlei sociaal media krijgen en iets mooi van maken. Bibliotheek zou content curation zeker kunnen gebruiken al denk ik dat het veel werk, en manschap in ga zitten.

3 opmerkingen:

  1. Ja, het is allemaal mooi dat het bestaat. Zo'n digitale krant is leuk extraatje, maar wie moet dat dan weer allemaal doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bedoel ik Noor, Het zou veel werk zijn en tijd kosten en met de reorganisatie blijft er weinig mensen over om dit te doen.

      Verwijderen
    2. Het ligt aan prioriteiten. Welke dingen worden belangrijk gevonden om hier manuren op te zetten, maar ik denk dat voorlopig de klant die fysiek in de bibliotheek komt het belangrijkste blijft

      Verwijderen